Opsætning af Bing Ads

Selvom mange går og tror at Google er den eneste søgemaskine i verden er der faktisk en del konkurrenter, som alle kæmper om at opnå større markedsandele. Faktisk viser undersøgelser, at Bing dagligt står for 873,964,000 søge-forespørgsler om dagen, hvilket alligevel er en del – selvom Google til gengæld står for 4,464,000,000.

At have tilstedeværelse på Bing er derfor en rigtig god idé, da man ellers forbigår muligheden for at skabe salg eller tiltrække nye kunder. Heldigvis er Bing annoncering ikke nogen større videnskab, men det kan alligevel godt kræve en lille smule erfaring inden for branchen før man kan eksekvere på en måde, som giver et fornuftigt ROI. Bing annoncering fungerer akkurat som Google AdWords, idet Bing også benytter PPC (Pay-Per-Click). Det vil sige at Bing også placerer annoncer i toppen af deres søgeresultater, hvor et klik af en potentiel kunde vil betyde at du får lov at betale.

PPC annoncering er et ganske vigtigt værktøj inden for digital marketing, idet det kan hjælpe med at tiltrække flere kunder, øge dit salg, øge eksponeringen af dit brand eller noget helt andet.

Bing annoncering fungerer ved at du vælger en række søgeord, som du gerne vil markedsføres på. Når en bruger så laver en søgeforespørgsel, der indeholder et nært beslægtet søgeord vil din annonce hoppe frem øverst i søgeresultaterne, hvilket forhåbentligt resulterer i at den potentielle kunde klikker sig ind på landing pagen, hvorfra der kan ske en konvertering. Netop denne form for annoncering er en af de bedste måder at investere i sin virksomhed på, da man herved bruger ens profit på at få virksomheden til at vokse og derved få et endnu bedre resultat næste år som direkte resultat af en forøget omsætning.

For at kunne markedsføre sig selv på bestemte søgeord kræver det, at man har valgt et budget. Det kan være ganske svært at finde et passende budget, men en god tommelfingerregel er at kigge på prisen for det søgeord man er interesseret i og herefter holde det op mod ens profit samt nuværende konverteringsrate. Lad os tage et eksempel.

Vi antager, at din virksomhed sælger malerier online. Hvis du sælger et maleri for 10000 kroner, og du ud fra de 10000 kroners omsætning får en profit på 6000 kroner per maleri er de 6000,- din profit per salg. Ud fra disse 6000 kroners profit bestemmer du dig for bruge 25% på at annoncere for at øge din omsætning yderligere. Nu mangler du kun at finde ud af, hvor tit der sker en konvertering på din hjemmeside. Lad os antage at du per tusinde besøgende får ti salg, hvilket giver en konverteringsrate på 1%.

Vi har nu alle de tal vi skal bruge for at udregne dit budget:

Profit per salg: 6000 kroner

Konverteringsrate: 1%

Procent af profit til AdWords: 25%

Din maksimale Cost Per Click bliver derfor:

Max CPC = profit per salg * procent af profit til AdWords * konverteringsrate

Hvilket giver:

Max CPC = 6000 * 0,25 * 0,01

Max CPC = 1,5

Dette betyder at du maksimalt vil betale 1,5 kroner per klik på en annonce. Herfra kan du skalere op i forhold til, hvor mange kliks du regner med at modtage på din annonce for at sætte dit maksimale daglige budget. Det kan være svært at bestemme i starten, men efter de første par dage bør det kunne være muligt at se en tendens. Tallene ovenfor er selvfølgelig kun et eksempel med helt tilfældige tal, og i en virkelighedsnær situation vil tallene se anderledes ud.

Hos Jaskov Consult vil vi rigtig gerne hjælpe dig og din virksomhed med at få gang i Jeres Bing annoncering. Det er en proces der både indeholder opsætning, at finde de helt rigtige søgeord, eksperimentere for at finde de allerbedst konverterende annoncetekster og herefter en løbende optimeringsproces, hvor man overvåger Bing kampagnernes effektivitet og resultater. På den måde sikrer I, at Jeres penge bliver givet bedst muligt ud. Vi har mange års erfaring med både Google AdWords og Bing Ads, og vi står klar til at hjælpe dig, uanset hvor meget marketingsarbejde du allerede har foretaget. Vi anbefaler desuden at man både kører Google AdWords og Bing Ads kampagner, da man herved øger sine chancer for at skabe konverteringer, uanset hvilken søgemaskine ens potentielle kunder vælger at bruge.

Hvorfor vælge Jaskov Consult til SEO & AdWords?

Med Jaskov Consult ApS som din SEO- og Google AdWords samarbejdspartner er du garanteret:

  • Højt serviceniveau. Månedlig afrapportering. Max. 24-timers svartid. Venlige og smilende
  • Fokus på kvalitet. Vi elsker at skabe gode resultater. Vi har en høj fokus på kvalitet
  • Datadrevet tilgang. Vi følger best-practice indenfor konverteringsoptimering og A/B tests
  • SEO- og AdWords bureau. Vi er specialister med 10+ års erfaring indenfor SEO og AdWords
  • Ingen bindingsperioder. Du risikerer ikke at hænge på en fast månedlig regning hos os

Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 30111235 for en uforpligtende dialog omkring dine ønsker og løsningsmuligheder.

Vil du vide mere?

Thomas Jaskov

Senior SEO & AdWords Specialist

+45 30111235

thomas@jaskovconsult.dk