YouTube Annoncering

YouTube annoncering er en fantastisk måde at tiltrække nye kunder eller læsere på. Mange millioner bruger dagligt YouTube, og det er derfor en platform med et kæmpestort publikum – også dansk. Ved at annoncere på YouTube kan din reklame blive præsenteret før eller under afspilningen af en video, hvor det er muligt at tilføje et Call to Action, som den mulige kunde kan klikke på for at blive videreført til din hjemmeside. YouTube bruger teknologien kaldet for TrueView, som du kan læse mere om på YouTubes egen side.

Fordelen ved at annoncere på YouTube er netop at publikummet er kæmpestort, og at du derudover får data, der ikke skal behandles og analyseres i et større omfang. YouTube giver dig automatisk dyb indsigt i, hvordan din reklame klarer sig. Du kan blandt andet se, hvor mange der har set videoen, og hvor lang tid de bruger på at se den (før de eventuelt trykker ”Skip”). Det fantastiske ved YouTube er, at det også er et af Googles produkter, hvilket vil sige at mange af de samme elementer går igen, som vi kender dem fra lignende services såsom Google Remarketing eller Google AdWords – du betaler nemlig kun for din YouTube annonce, hvis nogen vælger at se den. Her tænker du måske, at ”vælge at se den” kan være en bred definition – og her har du helt ret. Google har valgt at sige, at en bruger ser en reklame, hvis de bruger mindst 30 sekunder af deres tid på at se videoen, og dette betaler man som annoncør for. Er YouTube annoncen kortere end 30 sekunder kræver det blot, at den potentielle kunde har set hele annoncen, hvorefter der kræves betaling.

Som annoncør er dette en virkelig fordelagtig aftale, idet du får en masse gratis eksponering. Personer, der vælger at springe forbi din reklame når stadig at se de første fem sekunder, som kan nå at få en stor betydning senere hen, såfremt blikfanget er godt nok. Netop dette er hvorfor YouTube og digital marketing giver en så god value for money sammenlignet med ”traditionelle” reklamer. Endvidere er ”levende” reklamer af og til at foretrække frem for tekst i søgeresultaterne, idet ens publikum har langt nemmere ved at huske på lyde og billeder end tekst – tænk bare på platte TV-reklamer, hvor man stadig husker deres slogan eller melodi. Til sidst, men bestemt ikke mindst er det en måde at annoncere på, uden at de potentielle kunder nødvendigvis skal have søgt efter relevante termer – akkurat som i TV.

YouTube platformen har to forskellige måder at vise reklamer på:

  • TrueView In-Display

Her minder annoncerne ekstremt meget om det, vi typisk ser ved AdWords annoncering i Googles søgeresultater. Når brugere laver søge-forespørgsler kan de pludselig ramme nogle relevante søgeord, der læner sig op af de søgeord, du har valgt at basere din videoannonce på. I sådanne tilfælde præsenteres din videoannonce sammen med andre øverst i søgeresultaterne inde på YouTube, og brugeren kan herfra vælge at klikke sig ind på annoncen, såfremt det fanger interessen.

  • TrueView In-Stream

Denne form for annoncering er netop hvad vi har talt om i de første par afsnit. Ens annonce bliver vist som en reklame før en YouTube video afspilles, og kan springes over efter fem sekunder, såfremt den potentielle kunde ikke er interesseret i at se resten. Hvis den potentielle kunde i stedet vælger at se hele reklamen færdig, eller bruger 30 sekunder af hans eller hendes tid vil annoncøren blive påkrævet betaling for visning af reklamen – ellers er det gratis.

Hos Jaskov Consult vil vi rigtig gerne hjælpe dig godt i gang med YouTube annoncering. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan din virksomhed kan benytte YouTube annoncering til at forøge Jeres online tilstedeværelse.

Hvorfor vælge Jaskov Consult til SEO & AdWords?

Med Jaskov Consult ApS som din SEO- og Google AdWords samarbejdspartner er du garanteret:

  • Højt serviceniveau. Månedlig afrapportering. Max. 24-timers svartid. Venlige og smilende
  • Fokus på kvalitet. Vi elsker at skabe gode resultater. Vi har en høj fokus på kvalitet
  • Datadrevet tilgang. Vi følger best-practice indenfor konverteringsoptimering og A/B tests
  • SEO- og AdWords bureau. Vi er specialister med 10+ års erfaring indenfor SEO og AdWords
  • Ingen bindingsperioder. Du risikerer ikke at hænge på en fast månedlig regning hos os

Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 30111235 for en uforpligtende dialog omkring dine ønsker og løsningsmuligheder.

Vil du vide mere?

Thomas Jaskov

Senior SEO & AdWords Specialist

+45 30111235

thomas@jaskovconsult.dk