Lokal SEO

Lokal SEO er en form for SEO, der har vokset eksplosivt over de foregående par år. Grunden til dette er, at flere og flere brugere er begyndt at anvende deres mobile enheder til at surfe på nettet. Fidusen her er, at de mobile enheder som regel har lokalitetstjenester slået til, hvilket betyder at Google og andre tjenester kan finde ud af præcis hvor i verden deres brugere befinder sig, og derudover hvilke lande der hyppigst søger på hvad. Lokal SEO er derfor en teknik, der har til formål at øge de lokale brugeres kendskab til din virksomhed, eksempelvis ved at sørge for, at Google præsenterer din hjemmeside først over for de brugere i lokalområdet, der kunne være interesserede i dine tjenester. Det er en ret vigtig pointe, da flere og flere brugere er begyndt at benytte internettet til at finde informationer om en virksomhed i stedet for de mere traditionelle metoder såsom en telefonbog eller anbefalinger fra en ven eller veninde. Tænk bare på Trustpilot, som benyttes som legitimitetsfaktor før et køb hos en virksomhed!

Lokal SEO er et ret nyt fænomen, så Best Practices er kun lige begyndt at dukke frem. Dog kan man tale om nogle helt basale ting, der skal være styr på, før man kan snakke om at man optimerer for ens lokale SEO. Lokale ranking faktorer kan være noget såsom at have navn, adresse og telefonnummer på ens hjemmeside, da Google kan benytte disse oplysninger til at matche din hjemmeside med de organiske søgeresultater, hvor de kan se at en eller flere brugere befinder sig i din umiddelbare nærhed.

Det fantastiske ved lokal SEO er, at det konverterer langt bedre end regulær SEO. Har man en fysisk butik øger man chancen for at lave et cross-channel salg, hvis man har styr på sin lokale søgemaskineoptimering. Potentielle kunder kan ”falde” over din virksomhed og måske finde noget, de synes er interessant. En måde at sørge for, at man virkelig er til stede lokalt kunne være at melde sig til relevante(!) kataloger, som oplyser din hjemmesides adresse mm. Et eksempel på dette kunne være at have en firmaprofil på krak.dk, hvor din virksomhed samt hjemmeside kan blive præsenteret som ”lignende virksomheder”, når en potentiel kunde bruger servicen. Naturligvis har Google også sin egen service, der hedder ”Google My Business”, og det anbefales på det kraftigste, at man også får sin virksomhed listet herinde, da der er en del spekulation om, hvorvidt Google belønner brugere af deres egne services i højere grad end hvis man bruger eksterne.

Hos Jaskov Consult kan vi hjælpe dig med at få styr på din lokale SEO, så du fremtræder i alle relevante sammenhænge, når potentielle kunder fra dit nærområde foretager en søgning, som passer sammen med din virksomhed. Der er et kæmpestort potentiale for lokal SEO, da man i fremtiden spår at endnu flere brugere på internettet vil bruge deres mobile enheder – ved at være på forkant med disse udviklinger er der en stor gevinst at hente, især når man tager i betragtning at lokal SEO i øjeblikket er fuldstændig gratis, da man optimerer for den organiske trafik kontra services såsom AdWords, der betales for i dyre domme.

Hvorfor vælge Jaskov Consult til SEO & AdWords?

Med Jaskov Consult ApS som din SEO- og Google AdWords samarbejdspartner er du garanteret:

  • Højt serviceniveau. Månedlig afrapportering. Max. 24-timers svartid. Venlige og smilende
  • Fokus på kvalitet. Vi elsker at skabe gode resultater. Vi har en høj fokus på kvalitet
  • Datadrevet tilgang. Vi følger best-practice indenfor konverteringsoptimering og A/B tests
  • SEO- og AdWords bureau. Vi er specialister med 10+ års erfaring indenfor SEO og AdWords
  • Ingen bindingsperioder. Du risikerer ikke at hænge på en fast månedlig regning hos os

Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 30111235 for en uforpligtende dialog omkring dine ønsker og løsningsmuligheder.

Vil du vide mere?

Thomas Jaskov

Senior SEO & AdWords Specialist

+45 30111235

thomas@jaskovconsult.dk