Mål og Konverteringssporing

At kunne opstille mål for ens hjemmesides performance er uhyre vigtigt, hvis man ønsker at tage sin virksomhed seriøst. Ved at opstille mål for emner såsom besøgstal og konverteringer har man en reel mulighed for at kunne følge sin hjemmesides evne til at opfylde disse mål, og intervenere såfremt det ikke er muligt. Kun ved at have et fastsat mål hver måned kan man følge med i, hvordan ens virksomhed klarer sig online. Det svarer lidt til at sammenligne regnskab for hvert år – ved hjælp af historiske data kan man lægge en strategi for, hvordan man vil drive sin virksomhed fremadrettet.

Vores yndlingsværktøj, når der skal måles på specifikke mål, er det såkaldte Google Analytics. Ved hjælp af dette værktøj kan man få tilgang til et hav af data omkring ens website, såfremt man har aktiveret værktøjet og bruger det aktivt. Værktøjet tilbyder funktionalitet, som kan hjælpe dig med at opsætte de mål, der passer bedst til dig og din virksomheds situation.

I kobling med Google Analytics kan det endvidere være en rigtig god idé at bruge specifikke ”metrics” til at måle, hvor godt din virksomhed klarer sig. Vi anbefaler følgende:

  • At kigge på, hvor trafikken kommer fra

Ved at kigge på trafikkens oprindelse får du dig en ganske god idé om, hvorvidt den pågældende type af trafik burde give en høj konverteringsrate. Et eksempel kunne være en besøgende som kommer fra en Google reklame, der indeholder et Call To Action for at købe en eller flere varer på din hjemmeside. I et sådant tilfælde kunne man forestille sig, at der helst gerne skulle være en høj konverteringsrate, da den besøgende virker til at have interesse i at købe et produkt fra din hjemmeside. Sker der derfor ikke en konvertering kan man begynde at kigge på ens hjemmesides brugervenlighed for at kigge på, om der er noget der kan optimeres på for at øge ens online succes.

  • Konvertering på sammensætninger af søgeord

Ved at kigge på dette kan du få indsigt i, hvilke søgeord der skaber den bedste mulige konvertering, hvilket til gengæld kan hjælpe dig med at målrette dine Google AdWords kampagner yderligere, så du sætter pengene der, hvor der er størst mulig chance for at skabe omsætning. Det forudsætter naturligvis, at du allerede har haft kigget på Google AdWords og de muligheder, som det værktøj tilbyder. Er det ikke tilfældet hjælper vi også gerne med dette, som beskrevet på siden omkring Google AdWords.

Ovenstående er blot et par eksempler på, hvad man kan måle for at spore ens konvertering. Hos Jaskov Consult har vi mange års erfaring med at måle og spore konverteringer, og hvis noget af det ovenstående har fanget din interesse vil vi rigtig gerne i dialog med dig. Ønsker du at læse mere om hvem vi er kan der findes oplysninger her, og hvis du ønsker en uforpligtende samtale omkring hvad din virksomheds mulighed er – i enhver SEO sammenhæng er du velkommen til at kontakte os her. Vi glæder os til at høre fra dig!

Hvorfor vælge Jaskov Consult til SEO & AdWords?

Med Jaskov Consult ApS som din SEO- og Google AdWords samarbejdspartner er du garanteret:

  • Højt serviceniveau. Månedlig afrapportering. Max. 24-timers svartid. Venlige og smilende
  • Fokus på kvalitet. Vi elsker at skabe gode resultater. Vi har en høj fokus på kvalitet
  • Datadrevet tilgang. Vi følger best-practice indenfor konverteringsoptimering og A/B tests
  • SEO- og AdWords bureau. Vi er specialister med 10+ års erfaring indenfor SEO og AdWords
  • Ingen bindingsperioder. Du risikerer ikke at hænge på en fast månedlig regning hos os

Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 30111235 for en uforpligtende dialog omkring dine ønsker og løsningsmuligheder.

Vil du vide mere?

Thomas Jaskov

Senior SEO & AdWords Specialist

+45 30111235

thomas@jaskovconsult.dk