Opsætning af Bing Ads
Du er her: Start / Google Ads (AdWords) / Opsætning af Bing Ads
Opsætning af Bing Ads
Selvom mange går og tror, at Google er den eneste søgemaskine i verden, er der faktisk en del konkurrenter, som alle kæmper om at opnå større markedsandele. Faktisk viser undersøgelser, at Bing dagligt står for omkring 5% af søgeforespørgslerne i Danmark, hvilket alligevel er en del – selvom Google til gengæld står for omkring 95% af de danske søgeforespørgsler. Sagt på en anden måde, så kommer 19 af dine kunder fra Google, mens 1 kunde vil komme fra Bing.
At have tilstedeværelse på Bing er derfor en rigtig god idé, da man ellers forbigår muligheden for at skabe salg eller tiltrække nye kunder. Som butik ønsker man jo heller ikke, at afvise hver 20. kunde i døren.
Heldigvis er Microsoft Advertising (Bing annoncering) ikke nogen større videnskab, men det kan alligevel godt kræve en lille smule erfaring inden for branchen før man kan eksekvere på en måde, som giver et fornuftigt ROI. Bing annoncering fungerer akkurat som Google Ads (AdWords), idet Bing også benytter PPC (Pay-Per-Click) modellen. Det vil sige at Bing også placerer annoncer i toppen af deres søgeresultater, hvor et klik af en potentiel kunde vil betyde, at du får lov at betale.
PPC annoncering er et ganske vigtigt værktøj inden for digital marketing, idet det kan hjælpe med at tiltrække flere kunder, øge dit salg, øge eksponeringen af dit brand eller noget helt andet.
Microsoft Advertising (Bing annoncering) fungerer ved, at du vælger en række søgeord, som du gerne vil markedsføres på. Man finder typisk de mest optimale søgeord ved at lave en søgeordsanalyse. Når en bruger så laver en søgeforespørgsel, der indeholder et nært beslægtet søgeord, vil din annonce hoppe frem øverst i søgeresultaterne, hvilket forhåbentligt resulterer i at den potentielle kunde klikker sig ind på landing page, hvorfra der kan ske en konvertering. Netop denne form for annoncering er en af de bedste måder at bruge sit markedsføringsbudget på, da annoncerne kun vises for personer, der aktivt leder efter dine produkter eller services.
For at kunne markedsføre sig selv på bestemte søgeord kræver det, at man har valgt et budget. Det kan være ganske svært at finde et passende budget, men en god tommelfingerregel er at kigge på prisen for det søgeord man er interesseret i og herefter holde det op mod ens profit samt nuværende konverteringsrate. Lad os tage et eksempel.
Vi antager, at din virksomhed sælger malerier online. Hvis du sælger et maleri for 10.000 kroner, og du ud fra de 10.000 kroners omsætning får en profit på 6000 kroner per maleri er de 6000,- din profit per salg. Ud fra disse 6000 kroners profit bestemmer du dig for bruge 25% på at annoncere for at øge din omsætning yderligere. Nu mangler du kun at finde ud af, hvor tit der sker en konvertering på din hjemmeside – dette kan gøres ved hjælp af Google Analytics. Lad os antage at du per tusinde besøgende får ti salg, hvilket giver en konverterings-rate på 1%.
Vi har nu alle de tal vi skal bruge for at udregne dit budget:
Profit per salg: 6000 kroner
Konverteringsrate: 1%
Procent af profit til Google Ads/Bing: 25%
Din maksimale Cost Per Click bliver derfor:
Max CPC = profit per salg * procent af profit til AdWords * konverteringsrate
Hvilket giver:
Max CPC = 6000 * 0,25 * 0,01
Max CPC = 1,5
Dette betyder at du maksimalt vil betale 1,5 kroner per klik på en annonce. Herfra kan du skalere op i forhold til, hvor mange kliks du regner med at modtage på din annonce for at sætte dit maksimale daglige budget. Det kan være svært at bestemme i starten, men efter de første par dage bør det kunne være muligt at se en tendens. Tallene ovenfor er selvfølgelig kun et eksempel med helt tilfældige tal, og i en virkelighedsnær situation vil tallene se anderledes ud. Vi anbefaler altid at man starter småt ud, hvorefter man kan øge investeringen i de annoncer, der klarer sig godt.
Hos Jaskov Consult vil vi rigtig gerne hjælpe dig og din virksomhed med at få gang i jeres Microsoft Advertising (Bing annoncering) på det danske- eller internationale marked. Det er en proces der både indeholder opsætning, at finde de helt rigtige søgeord, eksperimentere for at finde de allerbedst konverterende annoncetekster og herefter en løbende optimeringsproces, hvor man overvåger Bing kampagnernes effektivitet og resultater. På den måde sikrer I, at jeres penge bliver givet bedst muligt ud. Vi har mange års erfaring med både Google Ads og Bing Ads, og vi står klar til at hjælpe dig, uanset hvor meget markedsføringsarbejde du allerede har foretaget. Vi anbefaler desuden at man både kører Google Ads og Bing Ads kampagner, da man herved øger sine chancer for at skabe konverteringer, uanset hvilken søgemaskine ens potentielle kunder vælger at bruge.
Og sidst men ikke mindst, så er CPC (Cost Per Click) ofte lavere på Bing sammenlignet med Google i og med, at konkurrencen er mindre på Bing. Det presser ikke prisen nær så højt op på kliks, som det gør på Googles platform. Med andre ord, så får du typisk flere kliks for pengene ved at annoncere på Bing, og en højere ROI.
Har I brug for hjælp til opsætning af dansk Microsoft Bing Ads annoncering?
Hos Jaskov Consult ApS har vi mere end 10 års dybdegående erfaring med opsætning af dansk og international Microsoft Advertising (Bing Ads) annoncering, og vi står også klar til at hjælpe jer. Kontakt os, hvis I har brug for hjælp til opsætning af dansk Microsoft Bing Ads annoncering, eller blot ønsker at høre nærmere om de muligheder og mange fordele der er ved at annoncere i Bing. Vi glæder os til at høre fra jer, og hjælpe jer godt i gang.
Hvorfor vælge Jaskov Consult til SEO & Google Ads?
Med Jaskov Consult ApS som jeres SEO- og Google Ads-partner er I garanteret:
Højt serviceniveau.
Månedlig afrapportering. Hurtige svartider. Vi er venlige og smilende
Fokus på kvalitet.
Vi elsker at skabe gode resultater. Vi har en høj fokus på kvalitet
Datadrevet tilgang.
Vi følger best-practice indenfor konverteringsoptimering og A/B tests
SEO- og Google Ads bureau.
Vi er specialister med 10+ års erfaring indenfor SEO og Google Ads
Ingen bindingsperioder.
Du risikerer ikke at hænge på en fast månedlig regning hos os
Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 30111235 for en dialog omkring jeres ønsker og behov. Vi glæder os til at høre fra jer!