YouTube Annoncering

YouTube Annoncering

YouTube annoncering er en fantastisk måde at tiltrække nye kunder eller læsere på. Mange millioner mennesker verden over bruger dagligt YouTube, og det er derfor en platform med et kæmpestort publikum – også et kæmpestort dansk publikum. Ikke nok med at YouTube tiltrækker utroligt meget trafik, så er det også verdens anden mest populære søgemaskine – kun overgået af Google. Så der er virkeligt gode muligheder for at tiltrække nye kunder ved at annoncere på YouTube.

Ved at annoncere på YouTube kan jeres reklame blive præsenteret før eller under afspilningen af en video, hvor det er muligt at tilføje en CTA (Call to Action), som den mulige kunde kan klikke på for at blive videreført til jeres hjemmeside. Og der er mange forskellige muligheder for at annoncere på YouTube, i og med, at Google (som ejer YouTube) tilbyder forskellige annonceformater, som I kan læse mere om på Googles egen side.

Fordelen ved at annoncere på YouTube er netop at publikummet er kæmpestort, og at I derudover får data, der ikke skal behandles og analyseres i et større omfang. YouTube giver jer automatisk dyb indsigt i, hvordan jeres reklame klarer sig. I kan blandt andet se, hvor mange der har set videoen, og hvor lang tid de bruger på at se den (før de eventuelt trykker ”Skip”). Det fantastiske ved YouTube er, at det også er et af Googles produkter, hvilket vil sige at mange af de samme elementer går igen, som vi kender dem fra lignende services såsom Google Remarketing eller Google Ads (AdWords) – I betaler nemlig kun for jeres YouTube annonce, hvis nogen ser den.

Som annoncør er dette en virkelig fordelagtigt, idet I kun betaler for den eksponering jeres video har haft, og det giver jer en virkeligt god kontrol over jeres ad spent på YouTube. Netop dette er en af de mange gode årsager til, at YouTube og digital markedsføring giver en så god value for money sammenlignet med ”traditionelle” reklamer. Endvidere er ”levende” reklamer af og til at foretrække frem for tekst i søgeresultaterne, idet ens publikum ofte har nemmere ved at huske på lyde og billeder end tekst – tænk bare på nogle af de TV-reklamer man selv har set, hvor man stadig husker reklamens slogan eller melodi lang tid efter. Til sidst, men bestemt ikke mindst er det en måde at annoncere på, uden at de potentielle kunder nødvendigvis skal have søgt efter relevante termer – akkurat som i TV.

YouTube platformen tilbyder flere interessante måder at vise reklamer på. Her kan vi bl.a. nævne:

  • Skippable in-stream annoncer

In-stream-annoncer, der kan springes over, vises før, under eller efter andre videoer på YouTube og på tværs af websteder og apps. Efter fem sekunder har seeren mulighed for at springe annoncen over.

  • Nonskippable in-stream annoncer

In-stream-annoncer, der ikke kan springes over, varer 15 sekunder (eller kortere) og afspilles før, under eller efter andre videoer. In-stream-annoncer, der ikke kan springes over, er bedst til at skabe brandbevidsthed og rækkevidde.

  • In-feed videoannoncer

In-feed videoannoncer promoverer bl.a. videoindhold ved siden af ​​relaterede YouTube-videoer, som en del af et YouTube-søgeresultat eller på YouTube-startsiden. In-feed-videoannoncer kan bruges til ethvert markedsføringsmål og er især gode til at øge hensynet til jeres brand eller produkt og til at generere onlinesalg.

Kilde: thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/video/youtube-video-ad-formats/

Udover ovennævnte annonceformater findes der også andre yderst interessante og effektive måder at annoncere på, som vi hos Jaskov Consult hjertens gerne vil hjælpe jer videre med.

Vi står klar til at hjælpe jer med YouTube annoncering

Hos Jaskov Consult har vi mange års erfaring med at opbygge effektive kampagner på YouTube, og vi vil rigtig gerne hjælpe jer godt i gang med YouTube annoncering. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan jeres virksomhed kan benytte YouTube annoncering til at forøge jeres online tilstedeværelse.

Hvorfor vælge Jaskov Consult til SEO & Google Ads?

Med Jaskov Consult ApS som jeres SEO- og Google Ads-partner er I garanteret:

Højt serviceniveau.

Månedlig afrapportering. Hurtige svartider. Vi er venlige og smilende

Fokus på kvalitet.

Vi elsker at skabe gode resultater. Vi har en høj fokus på kvalitet

Datadrevet tilgang.

Vi følger best-practice indenfor konverteringsoptimering og A/B tests

SEO- og Google Ads bureau.

Vi er specialister med 10+ års erfaring indenfor SEO og Google Ads

Ingen bindingsperioder.

Du risikerer ikke at hænge på en fast månedlig regning hos os

Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 30111235 for en dialog omkring jeres ønsker og behov. Vi glæder os til at høre fra jer!

Vil du vide mere?

Thomas Jaskov

Senior SEO & Google Ads Specialist
+45 30111235
thomas@jaskovconsult.dk
Vi benytter cookies til at forbedre din oplevelse på vores website. Ved at benytte dette website, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere