Linkbuilding

Linkbuilding

Linkbuilding er en af de vigtigste teknikker, når det kommer til Off-Page SEO. Ved at udføre linkbuilding øger du din hjemmesides troværdighed igennem eksterne kanaler, hvilket ud over at øge søgemaskinernes tillid også sørger for, at flere brugere potentielt besøger din hjemmeside, da de forskellige indgående links rundt omkring på internettet præsenterer en mulighed for at surfe over til dig. Har du aldrig hørt om linkbuilding før anbefaler vi på det varmeste, at du læser vores guide omkring linkbuilding, da den giver dig en basal forståelse af, hvad teknikken indebærer og ikke mindst, hvad du skal være opmærksom på, når du ønsker at linkbuilde.

Men selvom linkbuilding er en uhyre vigtig teknik er den også – såfremt den er udført forkert – i noget af en gråzone i forhold til Googles retningslinjer. Google foreskriver nemlig, at man ikke aktivt må manipulere med linkprofilen. Derfor kræver linkbuilding, at man laver sit forarbejde grundigt og ikke gør det åbenlyst, at man forsøger at ”snyde” sig til en bedre placering i søgeresultaterne. Derudover kan linkbuilding også være direkte skadeligt, da man skal kende til de forskellige links, man som hjemmeside kan tilegne sig. Vælger man at satse på at få så mange links som muligt, uanset afsender og kvalitet, risikerer man at få en straf og ødelægge ens placering i søgeresultaterne betragteligt. Grunden til dette er, at Google associerer de forskellige links med din hjemmeside, og tilegner dig derfor en værdi ud fra det gennemsnitlige link (NB: kun taget links i betragtning, der indgår selvfølgelig hundredevis af andre parametre, når Google skal tildele dig en placering i søgeresultaterne). Har man derfor en – objektivt set – dårlig linkprofil, vil Google også betragte ens hjemmeside som dårlig, hvilket afspejles i placeringen. Derudover risikerer man ved ovenstående strategi at blive straffet meget hurtigt, da massiv forøgelse i links tyder på, at der bliver manipuleret med linkprofilen.

Derfor kræver det, at man er i stand til at skelne, hvorvidt et link er godt eller dårligt. Det kræver en del teknisk viden om, hvordan links fungerer i en søgemaskinekontekst, men som tommelfingerregel kan man kigge på afsender/modtager forholdet. I hvilken kontekst er linket blevet skabt i? Hvis det er i forbindelse med omtale i et nyhedsmedie, der vælger at indsætte et link til din hjemmeside, kan man tale om, at det er et relativt godt link – linket er kommet helt naturligt, og fungerer derudover som en service for læserne, da de nysgerrige kan klikke sig videre ind på hjemmesiden for at læse mere. Et eksempel på et dårligt link kunne være fra et linkkatalog, hvor man køber sig ind. Her er der ingen relevans mellem afsender og modtager, og det gavner heller ej brugeren, da det er de færreste, der nogensinde kommer til at besøge et sådant linkkatalog.

Lad os hjælpe jer med dansk linkbuilding

Hos Jaskov Consult hjælper vi dig med at udøve linkbuilding på en forsvarlig måde, der mindsker risikoen for, at du ender i Googles negative søgelys. Vi yder rådgivning og vejledning, og ved at foretage en indledende backlink analyse, hjælper vi dig desuden med at finde interessante danske og/eller internationale hjemmesider, der i høj grad kan være værdiskabende for din hjemmesides samlede linkprofil. Ved at sørge for, at de skabte links i ens linkbuilding kampagne skaber værdi for to eller flere parter, har man en minimal risiko for at blive straffet, da man derved hele tiden har for øje, at brugeroplevelsen skal være af højeste kvalitet.

Kontakt os allerede i dag, og hør, hvordan vi kan hjælpe jer med dansk linkbuilding. Vi glæder os til at høre fra dig.

Hvorfor vælge Jaskov Consult til SEO & Google Ads?

Med Jaskov Consult ApS som jeres SEO- og Google Ads-partner er I garanteret:

Højt serviceniveau.

Månedlig afrapportering. Hurtige svartider. Vi er venlige og smilende

Fokus på kvalitet.

Vi elsker at skabe gode resultater. Vi har en høj fokus på kvalitet

Datadrevet tilgang.

Vi følger best-practice indenfor konverteringsoptimering og A/B tests

SEO- og Google Ads bureau.

Vi er specialister med 10+ års erfaring indenfor SEO og Google Ads

Ingen bindingsperioder.

Du risikerer ikke at hænge på en fast månedlig regning hos os

Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 30111235 for en dialog omkring jeres ønsker og behov. Vi glæder os til at høre fra jer!

Vil du vide mere?

Thomas Jaskov

Senior SEO & Google Ads Specialist
+45 30111235
thomas@jaskovconsult.dk
Vi benytter cookies til at forbedre din oplevelse på vores website. Ved at benytte dette website, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere