Mål og Konverteringssporing

Mål og Konverteringssporing

At kunne opstille mål og konverteringssporing og få indblik i sin virksomheds hjemmesides ydeevne er utroligt vigtigt, hvis man ønsker at tage arbejdet med online markedsføring seriøst.

Ved at opstille konverteringssporing for emner såsom besøgstal til bestemt landing pages, downloads af en brochure eller køb af et produkt på hjemmesiden, har man en reel mulighed for at kunne følge sin hjemmesides evne til at opfylde disse mål, og intervenere såfremt det ikke er muligt.

Kun ved at have denne indsigt i det som foregår helt inde i maskinrummet, kan man på dags-, uge-, måneds- og årsbasis følge med i, hvordan ens virksomhed klarer sig online. Det svarer lidt til at sammenligne regnskab for hvert år. Ved hjælp af historiske data kan man lægge en strategi for, hvordan man vil drive sin virksomhed fremadrettet.

Vores yndlingsværktøj, når der skal måles på specifikke mål, er det såkaldte Google Analytics. Ved hjælp af dette værktøj kan man få tilgang til et hav af data omkring ens website, såfremt man har aktiveret værktøjet og bruger det aktivt. Værktøjet tilbyder funktionalitet, som kan hjælpe dig med at opsætte de mål, der passer bedst til dig og din virksomheds situation.

I kobling med Google Analytics kan det endvidere være en rigtig god idé at bruge specifikke ”metrics” til at måle, hvor godt din virksomhed klarer sig. Vi anbefaler følgende:

At kigge på, hvor trafikken kommer fra

Ved at kigge på trafikkens oprindelse får du dig en ganske god idé om, hvorvidt den pågældende type af trafik burde give en høj konverteringsrate. Et eksempel kunne være en besøgende, som kommer fra en af jeres danske Google Ads annoncer, der indeholder et Call To Action (CTA) for at købe en eller flere varer på jeres hjemmeside. I et sådant tilfælde kunne man forestille sig, at der helst gerne skulle være en høj konverteringsrate, da den besøgende virker til at have interesse i at købe et produkt fra jeres hjemmeside. Sker der derfor ikke en konvertering kan man f.eks. begynde at kigge på ens hjemmesides brugervenlighed eller indhold for at kigge på, om der er noget der kan optimeres på for at øge ens online succes. Dette arbejde kaldes konverteringsoptimering, som du kan læse mere om her.

Konvertering på sammensætninger af søgeord

Ved at kigge på dette kan du få indsigt i, hvilke søgeord der skaber de bedst mulige konverteringsrater, hvilket til gengæld kan hjælpe dig med at målrette dine Google Ads (tidligere kendt som AdWords) og Microsoft Ads (Bing Ads) kampagner yderligere, så du sætter pengene der, hvor der er størst mulig chance for at skabe omsætning. Det forudsætter naturligvis, at du allerede har haft kigget på Google Ads samt Microsoft Ads og de muligheder, som disse annonceringsplatforme tilbyder. Er det ikke tilfældet hjælper vi også gerne med dette, som bl.a. beskrevet på siden omkring opsætning af Google Ads.

Ovenstående er blot et par eksempler på, hvad man kan måle for at spore ens konverteringer, og dermed få et bedre indblik i brugernes adfærdsmønstre på hjemmesiden. Hos Jaskov Consult har vi mange års erfaring med korrekt opsætning af mål og spore konverteringer, og hvis noget af det ovenstående har fanget din interesse vil vi rigtig gerne i dialog med dig.

Ønsker du at læse mere om, hvem vi er, kan der findes oplysninger her på vores “Om Os” side, og hvis du ønsker en uforpligtende samtale omkring, hvad din virksomheds mulighed er – i enhver SEO, Google Ads, Microsoft Ads eller Google Analytics sammenhæng er du velkommen til at kontakte os. Vi glæder os til at høre fra dig!

Hvorfor vælge Jaskov Consult til SEO & Google Ads?

Med Jaskov Consult ApS som jeres SEO- og Google Ads-partner er I garanteret:

Højt serviceniveau.

Månedlig afrapportering. Hurtige svartider. Vi er venlige og smilende

Fokus på kvalitet.

Vi elsker at skabe gode resultater. Vi har en høj fokus på kvalitet

Datadrevet tilgang.

Vi følger best-practice indenfor konverteringsoptimering og A/B tests

SEO- og Google Ads bureau.

Vi er specialister med 10+ års erfaring indenfor SEO og Google Ads

Ingen bindingsperioder.

Du risikerer ikke at hænge på en fast månedlig regning hos os

Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 30111235 for en dialog omkring jeres ønsker og behov. Vi glæder os til at høre fra jer!

Vil du vide mere?

Thomas Jaskov

Senior SEO & Google Ads Specialist
+45 30111235
thomas@jaskovconsult.dk
Vi benytter cookies til at forbedre din oplevelse på vores website. Ved at benytte dette website, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere