Lokal SEO
Lokal SEO er en form for søgemaskineoptimering (SEO), der er vokset eksplosivt over de foregående par år. Grunden til dette er, at flere og flere brugere er begyndt at anvende deres mobile enheder til at surfe på nettet. Fidusen her er, at de mobile enheder som regel har lokalitetstjenester slået til, hvilket betyder at Google og andre tjenester kan finde ud af præcis, hvor i verden deres brugere befinder sig, og derudover hvilke lande der hyppigst søger på hvad. Lokal SEO er derfor en teknik, der har til formål at øge de lokale brugeres kendskab til din virksomhed, eksempelvis ved at sørge for, at Google præsenterer din hjemmeside først over for de brugere i lokalområdet, der kunne være interesserede i dine tjenester. Det er en ret vigtig pointe, da flere og flere brugere er begyndt at benytte internettet til at finde informationer om en virksomhed i stedet for de mere traditionelle metoder såsom en telefonbog eller anbefalinger fra en ven eller veninde. Tænk bare på Trustpilot, som benyttes som legitimitetsfaktor før et køb hos en virksomhed.
Lokal SEO er et ret nyt fænomen, så Best Practices er kun lige begyndt at dukke frem. Dog kan man tale om nogle helt basale ting, der skal være styr på, før man kan snakke om, at man optimerer for ens lokale SEO. Lokale ranking faktorer kan være noget såsom at have navn, adresse og telefonnummer på ens hjemmeside, da Google kan benytte disse oplysninger til at matche din hjemmeside med de organiske søgeresultater, hvor de kan se, at en eller flere brugere befinder sig i din umiddelbare nærhed.
Det fantastiske ved lokal SEO er, at det ofte konverterer langt bedre end regulær SEO. Har man en fysisk butik øger man chancen for at lave et cross-channel salg, hvis man har styr på sin lokale søgemaskineoptimering. Potentielle kunder kan ”falde” over din virksomhed og måske finde noget, de synes er interessant. En måde at sørge for, at man virkelig er til stede lokalt kunne være at melde sig til relevante(!) kataloger, som oplyser din hjemmesides adresse mm. Et eksempel på dette kunne være at have en firmaprofil på f.eks. krak.dk, hvor din virksomhed samt hjemmeside kan blive præsenteret som ”lignende virksomheder”, når en potentiel kunde bruger servicen. Naturligvis har Google også sin egen gratis service, der hedder ”Google My Business”. Det anbefales på det kraftigste, at man også får sin virksomhed listet herinde, hvilket har den helt store fordel, at din virksomhed bliver mere synlig i SERP (Search Engine Results Pages). Dermed øger du chancen for, at en bruger klikker sig videre til din virksomhed, fremfor til en konkurrent.
Lad os hjælpe jer med lokal søgemaskineoptimering i Danmark
Hos Jaskov Consult kan vi hjælpe dig med at få styr på din lokale SEO, så du fremtræder i alle relevante sammenhænge, når potentielle kunder fra dit nærområde foretager en søgning, som passer sammen med din virksomhed. Der er et kæmpestort potentiale for lokal SEO, da man i fremtiden spår, at endnu flere brugere på internettet vil bruge deres mobile enheder – ved at være på forkant med disse udviklinger er der en stor gevinst at hente, især når man tager i betragtning at lokal SEO i øjeblikket er fuldstændig gratis, da man optimerer for den organiske trafik kontra services såsom Google Ads, hvor man betaler for trafikken.
Kontakt os allerede i dag, og hør, hvordan vi kan hjælpe jer med lokal søgemaskineoptimering (SEO) i Danmark. Vi glæder os til at høre fra dig.
Hvorfor vælge Jaskov Consult til SEO & Google Ads?
Med Jaskov Consult ApS som jeres SEO- og Google Ads-partner er I garanteret:
Højt serviceniveau.
Månedlig afrapportering. Hurtige svartider. Vi er venlige og smilende
Fokus på kvalitet.
Vi elsker at skabe gode resultater. Vi har en høj fokus på kvalitet
Datadrevet tilgang.
Vi følger best-practice indenfor konverteringsoptimering og A/B tests
SEO- og Google Ads bureau.
Vi er specialister med 10+ års erfaring indenfor SEO og Google Ads
Ingen bindingsperioder.
Du risikerer ikke at hænge på en fast månedlig regning hos os
Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 30111235 for en dialog omkring jeres ønsker og behov. Vi glæder os til at høre fra jer!